فروشگاه ساز رایگان فایل فروشگاه ساز رایگان فایل
درباره فروشگاه
در اینجا اطلاعاتی در مورد فروشگاه قرار میگیرد ، جهت ویرایش به پنل کاربری مراجعه کنید
گزارشات
تاریخ تاسیس : 1393/07/08
تعداد محصولات اضافه شده : 57
تعداد فروشهای کاربر : 152
افراد آنلاین :
رنک فروش کاربر :
کدهای ویژه
Powered By bazarfile.com

   مقاله عشق و محبت در خانواده

بهاره رهنما 1394/03/05 دسته بندی : پروژه و مقاله 3

دفتر زندگی با كلمه عشق و مهرورزی آغاز شد و جلوه های گوناگون جمال و كمال در كل هستی پدید آمد . انسانها هم كه جزئی از نظام كلی هستی هستند با عشق متولد می شوند با دلدادگی به تلاش و كوشش می پردازند و در آخرین لحظات زندگی سرشار و لبریز از عشق و دلدادگی چون حبابها به اقیانوس هستی و ابدیت می پیوندند .

فهرست مطالب

عشق و محبت در خانواده 2

آیات و احادیث منتخب در مورد محبت و مهرورزی 5

نقش محبت در زندگي خانوادگي 12

q رشد و شکوفايي محبت 19

سر چشمه ي محبت و خانواده 21

نقش محبت در تعالی و سعادت خانواده 22

مهرورزی با کودکان 23

محبت به فرزندان 25

q   نقش محبت در تربیت 28

نگاه معنادار و تربیت 29

 

 

عشق و محبت در خانواده

دفتر زندگی با كلمه عشق و مهرورزی آغاز شد و جلوه های گوناگون جمال و كمال در كل هستی پدید آمد . انسانها هم كه جزئی از نظام كلی هستی هستند با عشق متولد می شوند با دلدادگی به تلاش و كوشش می پردازند و در آخرین لحظات زندگی سرشار و لبریز از عشق و دلدادگی چون حبابها به اقیانوس هستی و ابدیت می پیوندند . پس آغاز و سرانجام زندگی و هستی از مهر و محبت آكنده است و آنان كه از عشق و دلدادگی خبری ندارند نامشان دردفتر و جریده انسانها ثبت و ضبط نمی شود.  بنیان نهادی آدمی بر پاکی وطهارت بنا شده است وطبع انسان میل به آراستگی به سجایای اخلاقی وزیباییهای ظاهر وباطن دارد.اسلام به عنوان آخرین دین الهی وپیامبرعظیم الشأن آن به عنوان خاتم پیامبران،تأکید برحفظ وتقویت آن وسوق گرایشهای فکری به سمت کمالات وجودی انسان دارد.    اسلام،آیین پاک عشق ومهرورزی است،آنان که به دستورات پر مهرش جامعۀ عمل بپوشانند واخلاق ورفتاروکرداروگفتارخویش را همرنگ وهماهنگ با تعالیم مهرآفرینش نمایند،به توفیق الهی نمونه ای جامع وکامل از عشق وترحم وملاطفت شده،قلب آنان مالامال از رحمت وعطوفت ومهرورزی خواهد شدوآنان که از خورشیدعالم تاب حقایق نورانی آن فرهنگ کامل روی بگردانندوخودرامحروم ازفیوضات معنوی والهی وروحانی آن نمایندوسنگدلی وتندخویی راسرلوحۀ اخلاق ورفتارخود قراردهند،صفات حیوانی وشهوات نفسانی برآنان غالب شده،اخلاق بهیمیت،مقدم برعقلانیت آنان خواهد شد وازمقام انسانی تنزل یافته است.                

   اگر مایل هستیم از زندگی لذت و بهره بگیریم  ,می خواهیم خانواده استواری داشته باشیم، اگر می خواهیم كودكان ما با نشاط و خرمی زندگی كنند ، اگر می خواهیم استعدادهای خداداد در آنان شكوفا گردد و اگر می خواهیم روح امید و اعتماد و تلاش و كوشش در آنان زنده شود باید زندگی خانوادگی را از مهر و محبت لبریز و سرشار نماییم و در و دیوار خانه را با صفا و صمیمیت آذین بندی كنیم . 

رسول خدا ( ص ) می فرمود : هیچ بنایی در نزد پروردگار محبوب تر  از بنای خانوادگی نیست.

خانواده به عنوان هسته اولیه و مهمترین كانون زندگی انسان، دارای اهمیت ویژه ای در ساختن شخصیت اوست .خانواده جایگاه اصلی تربیت فرزندان صالح و مذهبی است و مسجد و مدرسه تکمیل کننده این تربیت هستند. 

 خانواده قلب جامعه است . خانواده نخستین جامعه ای است که فرزندان در آن روابط اجتماعی و ارتباط برقرار کردن با دیگران را می آموزند.

 چنانچه زن و مرد بتوانند براساس دستورات حیاتبخش اسلام، این هسته اولیه زندگی اجتماعی را سرشار از مهر و عطوفت و گرمی و شادابی نمایند سعادت دنیوی و اخروی خود و فرزندانشان را فراهم كرده اند.

همان گونه که مهرورزی ومحبت در ایجاد خانواده ای سالم و بالنده موثر است ، می توان گفت افرادی که در خانواده محبت را تجربه کرده اند ، مهرورزی به دیگران را آموخته اند و بهتر  میتوانند آن را عرضه کنند . 

 

 


خرید و دانلود | 1,000 تومان
نوع فایل :word | تعداد صفحات :31

گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط